Google
 

Dienstag, 31. Juli 2007

Baklava


Malzemeler:

Hamuru icin:
3 yumurta
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi süt
1 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi seker
1 tutam tuz
1 cay kasigi sirke
1 cay kasigi kabartma tozu
yaklasik 500 gr un..

Ici icin:
2 su bardagi cekilmis ceviz.

Üzerine dökmek icin:
2 su bardagi sivi yag.

Serbeti icin:
4,5 su bardagi seker
4 bardak su
1 cay kasigi limon suyu


Yapilisi:
Öncelikle yumurta, seker süt ve yogurt ve sirkeyi güzelce cirpalim.
Hazirladigimiz bu karisima sirasiyla unu, kabartmatozunu ve bir tutam tuzu ilave ederek kulak memesi yumusakliginda güzel bir hamur elde ederek dinlenmeye birakalim.

Dinlendirdigimiz hamurumuzdan 24 adet beze cikiyor.
Bunlari sirasi ile actiktan sonra sira geliyor tepsiye hazirlamaya;
ben 12 adet yufkayi sirasiyla aralarina biraz yag sürerek üst üste dizdim.
Beser cmlik esit araliklarla kare seklinde kestigim hamurlarimin ortasina biraz sekerle ve cok az yagla karistirdigim cevizi koyup ücgen ceklinde kapatarak fotograftaki gibi tepsiye dizdim.
Üzerine soguk olarak sivi yagi dökerek, alti üstü güzelce kizanana dek firinda pisirdim.

Bir taraftanda 4 su bardagi su ile 4,5 su bardagi sekeri rengi sararana kadar
kaynattim. Indirecegime yakin limon suyu ilave ettim.

Serbeti sicak olarak ilik baklava tepsisine itinayla döktüm.
Üzerini baska bir tepsi ile kapatip dinlenmeye biraktim.
Soguduktan ve serbetini iyice cektiginden emin olduktan sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Keine Kommentare: